zaterdag 12 januari 2013

Wetenschap maakt kunstmatige spieren die vele malen sterker zijn dan die van u



Een internationaal team van onderzoekers heeft met behulp van nanotechnologie supersterke kunstmatige spieren gemaakt. De spieren kunnen 100.000 keer hun eigen gewicht baas en 200 keer zwaardere objecten optillen dan een echte spier van vergelijkbare grootte.

De onderzoekers maakten de spieren van gedraaide draden die weer gemaakt zijn van koolstofnanobuisjes. Daar voegden ze een wax van paraffine aan toe. Door de draden daarna te verhitten, zet de wax uit, waardoor het volume van de draden toeneemt en de lengte afneemt.

Robots

De kunstmatige spieren functioneren prima, maar zijn op dit moment nog niet geschikt voor het vervangen van echte spieren in bijvoorbeeld een mensenlichaam. Toch verwachten de onderzoekers dat de kunstmatige spieren op korte termijn wel kunnen worden toegepast. Bijvoorbeeld in robots of speelgoed.

Slim textiel

De onderzoekers zien ook wel mogelijkheden voor hun spieren in intelligent textiel. Welbeschouwd bestaan hun spieren immers uit draden waar ook mee genaaid, gebreid en gehaakt kan worden. Aangezien de spieren reageren op hitte, kan een slimme stof reageren op bepaalde temperaturen. Denk bijvoorbeeld aan gordijnen die bij een prettige temperatuur opengaan en bij hitte sluiten.

Hoewel de onderzoekers met de ontwikkeling van deze kunstmatige spier al een flinke stap in de juiste richting hebben gezet, is er nog wel werk aan de winkel. Zo wordt het nog een hele uitdaging om in de toekomst honderden of duizenden spieren parallel aan elkaar te laten opereren.

Geschreven door: Caroline Kraaijvanger

Bron: Scientias.nl

2 opmerkingen:

  1. Ongeacht of u dagelijks orale of toekomstige injecteerbare opslagbehandelingen krijgt, ze vereisen medische onderhoudsbezoeken voor medicamenteuze behandeling en veiligheid en responsmonitoring. Als patiënten vroeg genoeg worden behandeld, is de levensverwachting bijna normaal zolang de succesvolle behandeling doorgaat voordat te veel schade aan het immuunsysteem optreedt. Wanneer patiënten echter stoppen met de behandeling, keert het virus terug naar hogere niveaus bij de meeste patiënten, soms geassocieerd met ernstige ziekten, omdat ik er doorheen ben gegaan en zelfs het risico op overlijden verhoogd. Het doel van orum treatment aci gaat door, maar ik denk dat mijn regering miljoenen ARV-medicijnen heeft gemaakt in plaats van een remedie te vinden. voor voortdurende therapie en monitoring. ARV alleen kan hiv niet behandelen, omdat het een zeer langdurige CD4-geheugencel is tussen geïnfecteerde cellen en mogelijk andere cellen die werken als lange termijn reservoirs. HIV kan in deze cellen worden verborgen zonder te worden ontdekt door het immuunsysteem van het lichaam. Daarom, zelfs als ART de volgende infectierondes van de cellen volledig blokkeert, gaan geïnfecteerde reservoirs door voordat de behandeling wordt gestart en het HIV-virus uit deze reservoirs keert terug als de behandeling wordt gestopt. Behandeling met Ebilir "kan een remedie voor vernietiging betekenen, wat betekent dat HIV in reservoircellen kan blijven maar tot hoge niveaus is verrijkt, kan worden voorkomen na stopzetting van de behandeling, waarbij een reservoirvirus of een functionele HIV-behandeling volledig wordt geëlimineerd. Is van mening dat de ziekte van Parkinson een hoop is voor mensen die lijden aan schizofrenie, kanker, scoliose, fibromyalgie, fluor-toxiciteit
    Syndroom Fibrodysplasia Ossificans Progressiva.Fatal Familial Insomnia Factor V Leiden Mutation, Epilepsy Dupuytren's Disease, Desmoplastic small-round cell tumor Diabetes, coeliakie, Creutzfeldt-Jakob-ziekte, chronisch vermoeidheidssyndroom, cerebrale amidis. Ziekte van Alzheimer, Adrenocortical carcinoma. Alma, allergische ziekten. HIV-Aids, herpes, inflammatoire darmaandoeningen, COPD, diabetes, hepatitis, Tasha en ik hebben online gelezen hoe Tara behandeld moest worden, dus ik sprak met hem via drituaherbalcenter@gmail.com. whatsapps +2348149277967 Ik geloof dat het twee weken lang gemakkelijk was om kruidengeneesmiddelen te drinken en ik dacht dat Dr. Itua niet geweldig was. Jawel! Ik dank hem heel erg, dus ik zal je laten weten of je lijdt aan een ziekte.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hiv-ziekte voor de laatste 3 jaar en had pijn die moeilijk te eten was en hoest zijn nachtmerries, vooral het eerste jaar. In dit stadium is het immuunsysteem ernstig verzwakt en het risico van het oplopen van opportunistische infecties is veel groter. Niet iedereen met HIV zal echter doorgaan met het ontwikkelen van AIDS. Hoe eerder u wordt behandeld, hoe beter uw uitkomst zal zijn. Ik begon met ARV om vroegtijdige dood te voorkomen, maar ik geloofde in God dat ik ooit zou worden genezen. Als een Hiv-octrooi adviseren wij om antiretrovirale behandelingen te nemen om onze kans te verkleinen van het verzenden van het virus naar anderen, een paar weken geleden kwam ik op zoek op het internet als ik informatie over Hiv-behandeling met kruidengeneeskunde kon krijgen, op mijn zoektocht zag ik een getuigenis van iemand die is genezen van Hiv haar naam was Achima Abelard en ander Herpes Virus patent Tasha Moore gaf ook getuigenis over deze zelfde man, genaamd Dr. Itua Herbal Center. Ik was ontroerd door de getuigenis en ik nam contact met hem op via zijn Email.drituaherbalcenter@gmail.com We praatten en stuurde me een flesje kruiden Geneeskunde Ik dronk het zoals hij mij opdroeg. Na het te hebben gedronken, vroeg hij me om een ​​test uit te voeren dat ik mijn lijdensweg met het Hiv-octrooi heb beëindigd. Ik ben genezen en vrij van Arv Pills. Ik ben hem altijd dankbaar Drituaherbalcenter . Hier zijn contactnummer +234 8149277967 ... Hij verzekert mij dat hij de volgende ziekte kan genezen .. Haar, kanker, herpesvirus, ziekte van Lyme, epilepsie, blaaskanker, colorectale kanker, borstkanker, nierkanker, leukemie, longkanker, non-hodgkin lymfoom, huid Kanker, Lupus, Baarmoederkanker, Prostaatkanker, fibromyalgie, ALS, Hepatitis, Copd, ziekte van Parkinson. Genetische ziekte, Fibrodysplasia-ziekte, Fibrodysplasia Ossificans Progressiva, Fluoroquinolone-toxiciteitssyndroom, Lever / Nier Inflammatoire, onvruchtbaarheid, darmziekte, ziekte van Huntington, Diabetes, Fibroid...

    BeantwoordenVerwijderen